If I'm going to die, kill me in the bathtub.
Due to the constantly changing nature of life, it is inevitable to experience a sense of dissonance resulting from cultural differences when returning to one's familiar hometown after being accustomed to a different environment. Such external perceptions also find reflection in past creative works, and as a means to break free from the influence of their architect father, the photographer has centered their focus on capturing the external structures of "architecture." The series of photographs titled "If I'm going to die, kill me in the bathtub" serves as a contemplation of personal growth and transformation. Within the private space of a bathtub, various food items that provide nourishment to the body, such as broken eggs, fruits, meat, and fish, are randomly placed in every corner. The temperature, color, and texture of the food create a vivid contrast with the clean and cool walls, generating a peculiar and viscous visual effect. This strong impact explores the tense relationship between the body and the environment while expressing reflections on self-identity within the world.
常に変化し続ける生活環境に適応していく過程で、慣れ親しんだ故郷に戻ったとしも、文化の差異からくる違和感を抱かずにはいられない。過去の創作では、こうした外部環境対する直感的な反応が反映されている。建築家である父親の影響から脱却するための試みとして、「建築」の外部構造の撮影を軸にしていた。「If I'm going to die, kill me in the bathtub」と題する写真シリーズは、自身の成長と変化を見つめ直した作品である。風呂という私的な空間の中で、割れた卵や果物、肉、魚など、体に栄養を供給する食べ物がランダムに散らかされている。腐敗した食べ物の色・温度・質感が持つねっとりとした感触と、清潔で冷たい壁とが形成する強烈なコントラストは、身体と環境の緊張関係を示唆し、変化し続ける大きな流れの中における自己同一性への思索を反映する。